Ambassaden!

I tisdags var jag på amerikanska ambassaden i Stockholm, heeelt onödigt om man frågar mej särskilt efter som jag fick åka bil i typ 6 h.
Först så fick alla från sts stå utan för och vänta vi en skyllt och efter ett tag fick man gå in ett litet hus som var som att gå genom säkerhetskontrollen på flygplatsen.
Man fick inte ta med någon elektriskutrustning så som mobil, kamera.. osv.
När man kom in mötes man av en vakt som frågade om man var där för ett non-imigration visa, så sa jag ja. Då fick jag en kö lapp, när det var min tur fick man lämna in alla papper och passet.
Efter ett tag så ropade de upp mitt namn. Det var själva "intervjun", men inte mycket till intervju om man frågar mej. Det ända hon sa var: So your hostfamly live in San Diego? så sa jag: Yes!
Då sa hon: When you come to California you have to show this paper! jag: Okay.
Sen sa hon: Yeah, your visa is approved:).
Så jaa verkligen onödigt, men det tog typ två timmar för det lilla helt insane.

Det gick i alla fall snabbt att få hem de, det kom  typ efter 3 dagar eller nått.  Så nu sitter mitt fina visum i mitt pass:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0